Kløtsjbytte
Kløtsjbytte
Hva koster det å skifte kløtsj på en caravelle 2,5tdi ?
-
chr18
- -

- Car: lang T4 93mod.
- Phone: 90142311
en løftebukk er veldig greit å ha, eventuelt ett sted å henge opp en talje(pass på at du kan både senke og heve med den, har selv oplevd at jeg begynte, også ville den brått ikke senke), du må vell vippe mottor ned for å få av og på girkassa, jeg klarte å få den av uten å senke mottor, mend et var ikke snakk om å få den inn igjen uten å senke hele greia.
christian
-
chr18
- -

- Car: lang T4 93mod.
- Phone: 90142311
om det er det beste du har tilgang til kan det kanskje bli litt vell knotete, jeg hadde for en 8mnd. siden ikke noe bedre mulighet en deg ved mottorbytte, eller hadde verkstedkran da, men ikke løftebukk, jeg jekka først opp bilen nok til å få ett dekk liggende under ene hjulet, så flyttet jeg jekken til andre siden og gjentok, og etter det la en stor trekloss under og satte jekken på denne og jekka opp engang til, så jeg nå hadde to hjul under hvert forhjul, da hadde jeg grei arbeidsplass, kan kanskje være til hjelp her også, men å skulle løfte mottor, ned og opp, uten kran/talje, det ville npok ikke jeg begynt med, men går kanskje om du får litt hjelp, og får plasert jekken solid under mottoren.
christian
gode greier.
Er det krise og du kan og skrue så er detmogleg å gjere dettesjølv. Eg skrudde av panseret og fekk på den måten god tilgang med ei kjettingtalje til å senke og heve motoren med.
Veldig viktig å få av ALLE skruane som held kassa til motoren. her er det mange skruar og mange dårleg tilgjengelege skruar.
Stort sett beint fram skruing, men ein god del knot. Viktig å haein plan på korleis du skal ta i mot og sette innat kassa ved hjelp av jekk og ein medhjelpar. kassa på desse bilane er grisetung!
Er det krise og du kan og skrue så er detmogleg å gjere dettesjølv. Eg skrudde av panseret og fekk på den måten god tilgang med ei kjettingtalje til å senke og heve motoren med.
Veldig viktig å få av ALLE skruane som held kassa til motoren. her er det mange skruar og mange dårleg tilgjengelege skruar.
Stort sett beint fram skruing, men ein god del knot. Viktig å haein plan på korleis du skal ta i mot og sette innat kassa ved hjelp av jekk og ein medhjelpar. kassa på desse bilane er grisetung!
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"