Doka coupe vegg og seng

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Diabloto
-
-

Doka coupe vegg og seng

Post by Diabloto »

Hei
2 ting jeg lurer på idag.
- Veggen som er satt opp inne i min Doka Coupe. Ser at denne i finnes i noen, men ikke alle Doka. Det samme virker som er regelen i 16`. Hva er funksjonen/viktigheten av å ha den? Kun at den stiver opp? Hvorfor er den på min bil, og ikke naboens? Hva er mulighetne for å kappe halvparten/hele?

Image

Har ikke helt spurt om å låne bilde Postmeister, men takk hvis det skulle være godtatt? :oops:

- Jeg sitter å funderer hvordan jeg skal få fikset meg noe av en seng i Dokaen. Min tanke er at baksetet kan skyves fram på ramme, og at jeg da kan legge ned bakryggen framover(hengslet i bunn av sete ryggen, slik at baksiden av ryggen vil bli liggende opp), ned på samme ramme(bakryggen må da kortes, og det blir jo nødvendighet for en type overmadrass). Vet at det ikke blir den største senga i historien, men med mulighet for å kappe litt i veggen, nevnt over. Så kan man jo utnytte hele bakplassen, pluss litt innpå sete kassene forann. Noen som har noen andre forslag? noen som har gjort dette før?

Ellers så vet jeg ikke så mye om de forskjellige T3 camping festene. Men tok en rask titt på bilder av de rock and roll festene. (EDIT: Vet ikke om det er rock and roll fester, de som Kjell selger på "Deler til salg"). Gjør de sånn at man bare løfter opp seteryggen, og legger den horisontat i høyden? I tilfelle, hva er muligheten fo rå montere slike "invertert"? Sånn at de tar bakseteryggen og legger den horisontalt ned på en rammen, inntil baksete.

Hør av er?

Mvh.
Hans Chr Gulsvik

Mr. Ønsker Kickass Doka kunne vært ferdig, eller i hvertfall påbegynt.
Gulsviking med All-dilla!
HC
-
-
Car: VW T2b Westfalia

Post by HC »

Denne skilleveggen er vel egentlig bare der for å feste dobbeltsetet på passasjersiden. Jeg har sett doka uten denne veggen. Den har da bare to seter foran.

mvh
HC
Diabloto
-
-

hmmz

Post by Diabloto »

Kan den skrues av? eller må den kappes?(de gangene jeg er i kontakt med bilen har jeg så dårlig tid, glemmer å sjekke ting.
syncropower

Post by syncropower »

Jeg hadde ute skilleveggen på en transporter en gang og da var hele veggen poppet fast med poppnagler. det kan vel være forskjell, men jeg tror ikke den har noe anne funksjon en sog sagt over å feste to setern foran. og skille mellom lasterom og førerdel. For den er jo ikke på Caravellene, og de er vel ikke noe stivere en Dokka'n
Håkon R
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Den er punktet fast på hver side og rundt hjulhus og setekasser. Du må borre ut punktene for å få den ut. Hazet bla har slikt spesialbor til dette.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
cranz
-
-

Post by cranz »

sove på lasteplanet fungerer mye bedre ;) med et kapell og 2 stk 75 cm madrasser er det knall bakpå der om sommeren i hvertfall.
Pål Johansen
Diabloto
-
-

seng

Post by Diabloto »

Hmmz, jeg føler egentlig mer for å fikse en slags seng i coupen. Planet kommer jo til å være stappet av sports artikler(sykkel, ski, ski, ski, kite osv). Alikevel, tipper at det er fullt mulig å ligge å sove i coupen opptil en 10-15 minus oim vinteren uten nødvendighet for ekstra varme. Kroppsvarmen varmer jo opp en del areal også.

Ingen som har sett noen senge løsninger for Doka`er?
Hadde jo vært kult å være den første
Speedster
-
-

Post by Speedster »

...................
Last edited by Speedster on 22 Nov 2014, 22:00, edited 1 time in total.
-91(M) T3 Syncro
Ørjan
-
-
Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
Phone: 97120012

Post by Ørjan »

du kan vel bruke denne veggen til å lage seng, jeg ville ikke tatt den ut
You create your own universe as you go along.
Post Reply