Er fersk på Caravelle og ville gjerne hatt noen tips ifb med kjøp av en slik. Er student og liker å dra på tur så kravene jeg har sett for meg er satt opp nedenfor. Innser at det blir vanskelig å oppnå alt men er ute etter beste kompromiss. Er også innstilt på evt å gjøre en del ombygging/tilpasning, derfor jeg er inne på forumet her.
- Relativt billig i drift, da den vil bli brukt til skolekjøring også. Ser for meg at en T4 er billigere i drift enn T3.
- Tak på 100.000 kr (ca)
- Plass til mye, type sykler (3-4), kajakk og ski pluss vanlig turutstyr. Regner med at en del av dette må på stativ/tak uansett.
- Fin turbil til meg og dama, men også kanskje gutteturer, ca 5-6 stk.
- Skibil. Tenker på Syncro. Er det mye ekstraproblemer med dette i forhold til vedlikehold, ekstra forbruk? Er det tilstrekkelig fremkommelighet med en med forhjulsdrift? Ikke snakk om terrengkjøring, men må ta sæ fram
- Gjerne plass til å hive en madrass for to på gulvet en plass eller snekre ei køye om en ikke gidder sette opp telt.
Tenkte først på en seks-seter kombi, praktisk med skilleveggen som gjør at en kan stable litt mer baki. Her er det vel også mulighet for å få inn en madrass langs gulvet som stikker litt under baksetene? Vil dette gå både på kort og lang? Også plass til å innrede litt baki.
Har i det siste sett litt mer på buss nr. 1 (nedregistrert til 8 el 9-seter). God plass til fem med mulighet for flere. Kan evt lage et bord mellom benkene bakerst. Er det her langt nok til å lage en senge/madrass-løsning bakerst eller blir det for kort?
Mye ideer som svirrer rundt nå (og midt i eksamenstiden hehe) men har ikke så mye kjennskap til Caravelle så setter pris på alle tips.
mvh
Kristian