Indian wrote:Jeg vet ikke om det er noe å ta hensyn til med en Syncro.
En bil med automatkasse skal ikke taues utn å koble ut drivakslingen pga smurning til girkassen. Hva med an syncro? Finnes det noen smurnigs pumpe in viscose delen??
Fikk bilen hjem med NAF uten å måtte betale noe. Har nå begynt på den nokså omfattende jobben med å få ut toppen. Bestilte reparasjonshåndbok fra USA på fredag ettermiddag, fikk den i dag! Ganskje kjekt med ekspressfrakt
Det er i hvertfall én ulempe med Syncro: Gearkasse og drivaksling gjør det nesten helt umulig å komme til skruene på undersiden av eksosmanifolden. Lurer litt på om jeg skal prøve å la manifolden bli igjen på toppen og heller prøve å hekte av den fremre eksospotta. Noen synspunkter på det?
Air conditioning gjør det heller ikke enklere å få ut toppen, er en feit diger slange som går tvers over toppen. Denne kommer nok i konflikt med manifolden dersom jeg tar ut toppen med den på.
Bør jeg løsne injektor-rørene fra dysene eller fra pumpa, eller kanskje ta de helt vekk?
Blir en tur til Biltema i morgen for å kjøpe kraftig muttertrekker og 27 mm kraftpipe, det må nok til for å løsne bolten som holder tannreimshjulet på veivakslingen.
Har håp om å få ut toppen i løpet av kvelden i morgen, i såfall så er jo ikke dette så ille. Men det blir nok en del kløing i hodet og fundering når det hele skal sammen igjen og lines opp.
Har også bestilt VAG COM fra USA, håper den gjør at jeg får til riktig timing.