Har hatt problemer i d siste med å starte’n opp når han er varm. Må dra på starteren i langsommelige før han endelig tenner med d resultat at jeg røyklegger hele nabolaget.
Noen som vet hvorfor?
D var en eller annen som nevnte i forbifarten at d kan være noe med en føler av noe slag…
Dårlig kompresjon. Siden gløding fungerer ikke på en driftsvarm motor er det kun kompresjonen som får dieselen til å tenne og den må være høy nok. Tydelig at det ikke er noe galt med innsprøytningen siden du røyklegger nabolaget med ubrent diesel. På tide å skifte topp, toppakning og stempelringer.
Glemte å nevne at d ikke er absolutt alle ganger at jeg har dette problemet, men d har kanskje ikke noe å si,eller?
Å gjøre d du foreslår Andrew ligger nok langt over d jeg klarer å fikse sjøl, og lommeboka protesterer vilt bare jeg nevner ordet verksted, så jeg håper derfor i d lengste at d kan være en annen årsak en d du antyder.
Hvis d allikevel skulle være så gæli, er d vel kanskje lettere og billigere i å få tak i en annen motor?
wendor wrote:Glemte å nevne at d ikke er absolutt alle ganger at jeg har dette problemet, men d har kanskje ikke noe å si,eller?
Å gjøre d du foreslår Andrew ligger nok langt over d jeg klarer å fikse sjøl, og lommeboka protesterer vilt bare jeg nevner ordet verksted, så jeg håper derfor i d lengste at d kan være en annen årsak en d du antyder.
Hvis d allikevel skulle være så gæli, er d vel kanskje lettere og billigere i å få tak i en annen motor?
hiv inn en 1,9
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
wendor wrote:Glemte å nevne at d ikke er absolutt alle ganger at jeg har dette problemet, men d har kanskje ikke noe å si,eller?
hmm om du får den så er ikkje frakt for noko slikt allverden...
Betaler 5800 for ein subarumotor inklusive moms og frakt frå østfold til Sogndal....trur det er Tollpost..levert på døra...greit billig motor det då.. du kjem vel kanskje under tusingen i frakt...levert på døra? ok billig motor det....=)
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Tæff wrote:hmm om du får den så er ikkje frakt for noko slikt allverden...
Betaler 5800 for ein subarumotor inklusive moms og frakt frå østfold til Sogndal....trur det er Tollpost..levert på døra...greit billig motor det då.. du kjem vel kanskje under tusingen i frakt...levert på døra? ok billig motor det....=)
Joda, d er vel ikke så gale d, men da jeg er arbeidsløs for tida så er tusen kroner i frakt ganske mye.
Får nok heller gjøre som Jostein sier å se om det er noen på forumet som skal sørover etterhvert, så kan jeg kanskje få frakta'n litt rimeligere.
Skjønner....er student sjølv så veit kor masse ein lapp kan vere....det er halve husleiga..over ei vekes forbruk i mat..etc etc...
Det kan ikkje vere at den har luft i systemet ein plass? (tenker berre høgt)
Siste år:
Dine problemer har ingenting med luft å gjøre. Det er nok ganske sikkert som Andrew sier, rett og slett dårlig kompresjon.
Du kan jo ta en kompresjonstest bare for å være sikker på at du ikke gjør for mye ut av dette unødig.
Hadde ein courrier som var frykteleg tungstarta..bytta glødeplugger men ingenting....var ein liten lekasje i røret inn på pumpa....men ja nå eg tenker meg om så skriver du ved varm motor....
av og til bør ein kanskje halde tankane sine for seg sjølv også
Lykke til...
Siste år:
Hadde ein courrier som var frykteleg tungstarta..bytta glødeplugger men ingenting....var ein liten lekasje i røret inn på pumpa....men ja nå eg tenker meg om så skriver du ved varm motor....
av og til bør ein kanskje halde tankane sine for seg sjølv også
Lykke til...
Tanken var vel god, og det er fort gjort å gjøre ei blemme!