Syncro Power!

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Syncro Power!

Post by Syncroeier »

Jeg var på et arrangement en offroadklubb hadde idag, endel Hiluxer og landcruisere kjørte rundt i trasèer i skauen.. jeg spurte om å få prøve men caravellen min, og fikk lov, 'men på eget ansvar' med et lite flir på fyren.. når jeg var ferdig var det flere av de som lurte på hva i helv.. dette var, og ble imponert når jeg viste at den hadde sperre både foran og bak.. hehe! Klarte de samme trasèene som de andre bilene der med vanlig skilt hvertfall! :lol: Steike så gøy det er å kjøre kassebil i terrenget! :twisted:

men en ting lurer jeg på, hvor sitter Viskosekoblingen? i diffen foran eller i girkassa? er det kostbart å få byttet væsken i den hvis man skrur den ut selv? den virker perfekt enda, men tenkte å gi den fordiffen en liten overhaling snart. Tror den har litt lavt oljenivå nå, det er ikke oljeflekk under bilen, men jeg ser at den har svettet noe i årenes løp.. er det evt. mulig å fylle ny olje uten å ta den ned?
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Sitter i forakselen.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

www.syncro-bernd-jaeger.de Må være en slags "holy grail" for syncroentusiaster vel...? Eg er i alle fall overbevist og skal kjøre syncro så lenge eg har bruk for 4wd! Gutta i østerdalen flirer litt i sine hiluxer, pajeroer, L300er, L200er, patroler etc. Flir i vei sier nå eg (bladfjærer og stiv ramme, følger det med nyrebelter?)!!
Tage Vedal

T3-fan
Syncroeier
-
-

Post by Syncroeier »

Knallbra side ja! Trodde ikke det var mulig å leve av KUN T3 caravelle, men det er vel endel av dem der nede.. Tror nok ikke jeg heller selger denne bilen med det første nei! :)
Syncroeier
-
-

Post by Syncroeier »

Et kjapt spørsmål til de som kan Syncro: Jeg kjørte ihjel et forhjul offroad her om dagen, hadde reservehjul på lik felg, men med litt annet dekk, er det veldig skadelig å kjøre med dette frem til vintersesongen? ble litt skremt når jeg leste på nevnte webside! er det farlig så setter jeg på vinterhjula med en gang!
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Ja, det kan skade syncrokoblinga. Så er det sagt. Men det er hvis det blir forskjell på rullediameter. Syncroen reagerer jo når det er forskjellig hastighet.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Post Reply