Jeg har søkt litt etter om det er forskjell på Eberspacher for T4 med "motorvarmer" og "parkeringsvarmer", men ikke funnet at det er forskjeller.
Vi hadde en liten prat om dette i Drammensgjengen - og alle mente at det er bare en Eber i disse bilene.
På Eberen i min "nye" T4 knakk stussen til eksosen slik at den varme eksosen kom litt uheldig ut - så jeg ønsket å bytte med Eberen fra gamlebilen.
I går fikk jeg mye god hjelp fra BussMarius til å bytte - og når alt var demontert var det lett å telle en ledning mer på Eberen som vi tok av nybilen i forhold til Eberen jeg hadde liggende fra gamlebilen... pokker...
Etter å ha studert litt forskjeller og likheter, kom vi frem til at selve brennkammeret og alt utenom toppen med selve kontrolleren var likt. Eneste forskjell er at elektronikken i 2002-modellen min med parkeringsvarme trenger to ledninger mer enn 2000-modellen med kun vannvarmer.
Noen som vet hva disse er til - og hva som er betegnelsen på disse to Eberene? Jeg finner bare bilder på google av den med bare en ledning og stor kontakt. Jeg finner ingen Ebere for T4 med to ledninger med en stor og en liten kontakt.
mvh.
Arild
PS. Etter å ha tatt en liten tur hjem til loddebolt og krympestrømper fikk jeg flyttet elektronikken fra nye-eberen til midt-delen i gamle-eberen (eksos-stussen er i midt-delen), og vi rakk å montere bilen ferdig 5 minutter før regnet hølja ned - men jeg hadde det varmt og godt mens jeg kjørte hjem
Tusen takk for hjelpen BussMarius !!!!!
- timen hos Brastad er avlyst - så da håper jeg han skrur på din bil i steden