1,6 TD går varm.
1,6 TD går varm.
Kjørte hjem fra jobb idag. Plutselig ble motoren varm. Dette skjedde etter en halv time ca. Etter et par timer når den var blitt kald igjen, og jeg skulle få den hjem gikk det greit en stund, men temp måleren fortsatte bare å stige helt til det røde lyset gikk av igjen. Kan det være luft i radiatoren? Skiftet kjølevæske for 1 mnd. siden. Virker ikke ut som lokket på kjølevæske beholderen fungerer skikkelig heller for vannet i den der påfyllingstanken er alltid på det samme nivået, og jeg kan kjenne på slangene at det er greit trykk i dem. Knallharde etter at jeg har stoppet. Noen ideer?
-
vwcoach
- -

- Car: 3 stk. T3'er
- Phone: 958 30 024
Re: 1,6 TD går varm.
Har du sjekket om sirkulasjons pumpa går? Hvis den ikke virker (strømkabel brudd / hoppet av) så går ikke kjøleveska fort nok til radiatoren til avkjøling. Når bilen din er "kokvarm" stopp bilen og hør etter om det "suser" i sirkulasjonspumpa. (du skal kunne høre den utenfra bilen v/motoren) Hvis du ikke hører noe så kan det nok være den som er årsakenanrau wrote:Kjørte hjem fra jobb idag. Plutselig ble motoren varm. Dette skjedde etter en halv time ca. Etter et par timer når den var blitt kald igjen, og jeg skulle få den hjem gikk det greit en stund, men temp måleren fortsatte bare å stige helt til det røde lyset gikk av igjen. Kan det være luft i radiatoren? Skiftet kjølevæske for 1 mnd. siden. Virker ikke ut som lokket på kjølevæske beholderen fungerer skikkelig heller for vannet i den der påfyllingstanken er alltid på det samme nivået, og jeg kan kjenne på slangene at det er greit trykk i dem. Knallharde etter at jeg har stoppet. Noen ideer?
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Re: 1,6 TD går varm.
den går ikke om ikke den har tilstrekkelig med vann... om føleren bare har ren luft å føle i gir den heller ingen utslag...vwcoach wrote:Har du sjekket om sirkulasjons pumpa går? Hvis den ikke virker (strømkabel brudd / hoppet av) så går ikke kjøleveska fort nok til radiatoren til avkjøling. Når bilen din er "kokvarm" stopp bilen og hør etter om det "suser" i sirkulasjonspumpa. (du skal kunne høre den utenfra bilen v/motoren) Hvis du ikke hører noe så kan det nok være den som er årsakenanrau wrote:Kjørte hjem fra jobb idag. Plutselig ble motoren varm. Dette skjedde etter en halv time ca. Etter et par timer når den var blitt kald igjen, og jeg skulle få den hjem gikk det greit en stund, men temp måleren fortsatte bare å stige helt til det røde lyset gikk av igjen. Kan det være luft i radiatoren? Skiftet kjølevæske for 1 mnd. siden. Virker ikke ut som lokket på kjølevæske beholderen fungerer skikkelig heller for vannet i den der påfyllingstanken er alltid på det samme nivået, og jeg kan kjenne på slangene at det er greit trykk i dem. Knallharde etter at jeg har stoppet. Noen ideer?
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1