Starten på en drøm. Enkle spørsmål om T3

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Heltenmax

Starten på en drøm. Enkle spørsmål om T3

Post by Heltenmax »

Hei alle sammen.

Kan først takke for alt den nyttige og bra infoen jeg har plukket ut av dette forumet så langt, og kan på forhånd takke for alt den infoen jeg kommer til å plukke ut i årene som kommer.

Jeg har en drøm.

Er i skrivende stund inni i den siste fasen av jakten på en T3 syncro.

Spørsmål 1:

Sikkert dumt, men jeg lurer.

Hva er forskjellene på de forskjellige T3 modellene?

Da tenker jeg først og fremst på Carvelle vs Transporter.

Jeg lurer også på hva som ligger i alle de ander definisjonene jeg har lest her inne, som f.eks. "Doka".

Etterlysning nr 1:

Noen som kan sende noen detaljbilder fra interiøret av de forskjellige T3 modellene, da jeg vil begynne å planlegge ombyggingen av intereiør.

Har store planer om 2 setesett som jeg kan skyve inn og ut, parkett eller stålplater på gulvet, ca 40cm oppbygning i lasterommet hvor en seng/madrass skal legges oppå, og oppbygningen skal kunne bygges om til spisesalong, og brukes til lagringsplass.

Spørsmål nr 2:

Er det noen her som har erfaring med å utvide batterikapasiteten i "vanlige" T3`er ? Jeg har ett ønske om å få installert en laptop til å kjøre musikk, og også kanskje koble til en skjerm jeg kan se filmer/tv på bak i bilen.

Dette var de første spørsmålene jeg hadde, setter pris på alle svar, korte så vel som lange, kanskje helst lange :)

Hvis man vil si noe utenom forumet, send mer en gjerne en mail til magnus@hamso.com med subjekt: T3 drømmen.

Over og ut!

Magnus Håmsø

Evig syncro fan.
amubus
-
-

Post by amubus »

Hei og velkommen. Forskellen på transporter vs Caravelle går mest på interiøret, der transporter er kipest, så kommer caravelle C så CL og GL og til slutt Carat og LLE(Last Limited Edition -92mod) Coach kan vi vel plassere sånn midt på treet.

Doka = Dobbel kabiner
Sika = Singelkabiner.

1) Se her: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/cat.php?id=55 der er detendel med forskjellig interiør, riktig nok en yunaiten side, men det hjelper vel.

2) På enkelte camping utgaver står det et ekstra batteri under føresetet.

Håper det er litt på vei, så kommer andre sikkert med flere innlegg.
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
Image
Terje
-
-

Post by Terje »

For å få bedre batterikapasitet kan du lage et "split charge"-system, der du har et ekstra batteri som lades under kjøring. Dette batteriet kan du lade helt ut uten at startbatteriet tømmes. Bruk gjerne et vedlikeholdsfritt fritidsbatteri på 100Ah+ hvis du har plass til det.

Trekk en 6-kvadrat ledning fra pluss på startbatteriet via en 30A sikring og et rele (som tåler 30A) til pluss på ekstrabatteriet. Sørg for at ekstrabatteriet får god jording. For styring av releet trekker du en 1,5-kvadrat ledning fra den blå ledningen på dynamoen. Da vil strømmen flyte fra startbatteriet til ekstrabatteriet bare når dynamoen lader.

Til slutt kobler du stereo og andre forbrukere til ekstrabatteriet. Her er det også viktig å bruke sikringer.
-------
Terje
'87 Westy Club Joker
Heltenmax

Post by Heltenmax »

Stråålende svar :) Dette begynner godt!
Post Reply